Svi koji vole Beograd i žive u njemu znaju da je metro definitivno potreba i razvojna šansa ovog grada. Autobuski sistem prevoza na naseobinu ovih razmera je logistička noćna mora, nemoguć i neodrživ sistem. Treba dakle naći način da se ta stvar finansira, naravno ne iz kredita jer je taj voz izgleda prošao. Takođe vrlo je potrebno da taj veliki posao radi neka evropska kompanija i tu stvari idu u dobrom smeru. Alstom je odlična firma sa puno iskustva u tim poslovima.
Ali kažu ljudi nije loše misliti pomalo i o ravnomernom razvoju inače će nam se desiti grčki scenario - manje više preseljenje cele države u glavni grad. Tada ne pomažu ni tri metroa.
Novi Sad i Niš trebali su odavno da dobiju nazad svoje tramvajske sisteme ali se to nigde u Vladi niti so called stručnoj javnosti ne pominje.
Novosadske tramvajske linije
Posle je navodno čudno zašto se u unutrašnjosti stvara animozitet prema Beogradu. Pritom u pitanju su investicije koje su mnogo realnije izvodive. Procene su da bi povratak tramvaja u Novi Sad i Niš, koji su ih imali za vreme prve Jugoslavije koštao do 100 miliona evra. To je čak i za jednu invalidnu ekonomiju poput srpske, relativno izvodiv poduhvat.
Stari niški tramvaj
A ono šta bi ovi sistemi značili za te gradove, valjda nema potrebe posebno objašnjavati.
Zato, ako stvarno volite Beograd, nemojte biti slepi i sebični, već velikodušni i pažljivi. Nećete pomoći ovom gradu ako ga svi omrznu. Beograd nije samoživa zver gladna vlasti već "neko ko pruža ruke svima..."